7 ключових помилок підприємця-початківця

При запуску нової справи починаючий підприємець може допустити масу помилок, пов'язаних з недостатнім досвідом. Деякі з цих промахів не призводять до серйозних наслідків, інші можуть завдавати значних збитків. Іноді вони стають фатальними, оскільки на етапі запуску та розкрутки новий бізнес завжди дуже вразливий.

Розглянемо 7 найбільш поширених і небезпечних помилок починаючих підприємців.

ТОП помилок підприємця-початківця

1. Неадекватний рівень витрат

На етапі запуску бізнесу бюджет зазвичай дуже обмежений. Тому підприємцю потрібно чітко контролювати витрати. Він має бути орієнтований на отримання максимального прибутку при розумній економії.

Можна виділити два поширені підходи до витрат на старті нової справи. Перший полягає у тому, що для великого прибутку потрібні великі витрати. Другий підхід передбачає жорстку економію за всіма статтями до виходу на прийнятний рівень доходу. Кожен із цих підходів є помилкою. Потрібно шукати золоту середину і не пускатись у крайнощі.

Так, на початку діяльності нерозумно витрачатися на статусні елементи, наприклад, дорогу сувенірну продукцію, мерч, установку в офіс кавомашини елітного класу. З іншого боку, нерозумно заради зниження витрат відмовлятися від реклами. Раціональним способом економії для нового бізнесу буде залучення співробітників до аутсорсингу.

Неадекватний рівень витрат

2. Ігнорування конкурентів

Натхнення під час запуску бізнесу надає сили та впевненості. Але воно ж у деяких випадках призводить до помилок. Підприємець-початківець може вважати, що його ідея є настільки новою, продукт — настільки хорошим, що в нього просто немає прямих конкурентів. Однак сьогодні практично немає повністю вільних ніш. Тому ігноруючи суперників, можна легко потрапити до неприємної ситуації.

Перед запуском своєї справи обов'язково проведіть аналіз конкурентів, визначте їх сильні та слабкі сторони. Це допоможе зрозуміти, чи варто входити до цієї ніші, які ваші перспективи, які кроки потрібно зробити, щоб обійти суперників.

Ігнорування конкурентів

3. Ставка на низькооплачуваний персонал

У бізнесменів-початківців часто виникає спокуса заощадити на працівниках. Однак залучення низькооплачуваного персоналу часто стає серйозною управлінською помилкою, що призводить лише до збільшення витрат та збитків для репутації нового бізнесу.

Якщо співробітник готовий працювати за низьку зарплату, на це можуть бути такі причини:

  • низька кваліфікація;
  • брак досвіду;
  • ненадійність.

Нерідко всі ці характеристики об'єднуються в одній людині.

Тому часто краще заощадити на інших статтях, але найняти кваліфікованих, надійних працівників. Наприклад, при відкритті магазину одягу можна менше коштів вкласти у створення інтер'єру, але запросити талановитого продавця-консультанта, який забезпечить продаж вже з перших днів.

Для виконання функцій, що не потребують високої кваліфікації, краще залучати орендований персонал. Це допоможе зменшити витрати за високої якості роботи.

Ставка на низькооплачуваний персонал

4. Відмова від делегування

Часта управлінська помилка починаючого підприємця — вважати, що ви з усім впораєтеся самостійно. Навіть за великого запасу ентузіазму на старті такий підхід призведе до швидкого вигоряння. Крім цього, навалюючи на себе сотню справ, ви неминуче припускатимете помилки. Це може завдати серйозної шкоди бізнесу.

Тому обов'язково залучайте кваліфікованих виконавців, яким можна делегувати частину функцій, наприклад верстку рекламного макета, ведення реклами в соцмережах, підготовку фотографій готової продукції. Якщо вам складно довірити ці завдання стороннім, спробуйте знайти виконавців серед родичів, друзів чи знайомих. До речі, так ви зможете додатково заощадити на початковому етапі.

Відмова від делегування

5. Незнання свого клієнта

Багато бізнесменів-початківців на запитання «Кому підходить ваш продукт?», відповідають «Всім!». Це груба маркетингова помилка, яка веде до краху. Будь-який бізнес має свою цільову аудиторію, яку потрібно знати, розуміти її потреби та очікування.

Є багато інструментів, які допомагають дізнатися про свого ідеального покупця, від анкетування та моніторингу сторінок передплатників у соціальних мережах до ABCXYZ-аналізу. Використовуйте найзручніші для вас способи або залучіть професійного маркетолога. Це допоможе зрозуміти, як краще просувати ваш продукт, визначитись із шляхами розвитку.

Незнання свого клієнта

6. Відмова від послуг юриста

Бізнесмени-початківці часто не поспішають наймати професійних юристів, вважаючи, що на їхніх послугах можна заощадити на стартовому етапі розвитку. Ця помилка може бути фатальною для вашої справи.

Без кваліфікованої правової допомоги можна легко допустити серйозний прорахунок у юридичній площині. Крім цього, недобросовісні конкуренти можуть намагатися зруйнувати ваш бізнес за допомогою сфабрикованих претензій. Уникнути таких проблем допоможе лише професійний юрист, якого краще залучити із перших днів роботи.

Відмова від послуг юриста

7. Болюча реакція на критику

Негативні відгуки та критика супроводжують будь-який бізнес. Болісно реагувати на них буде великою помилкою. Це може позбавити вас впевненості, наштовхнути на необдумані кроки, змусити припускати прорахунки. Вступаючи в суперечки із незадоволеними клієнтами, ви шкодите своїй репутації.

Конструктивну критику треба, навпаки, сприймати з подякою. Вона дає вам можливість своєчасно виявити та усунути можливі недоліки. Це дозволяє уникнути серйознішого невдоволення клієнтів чи покупців у майбутньому.

Болюча реакція на критику