Аутсорсинг як технологія майбутнього

Сьогодні в розвинених країнах аутсорсинг не є чимось новим, це вже необхідна бізнес-модель для успішності справи в реаліях жорсткої конкуренції. Однак в Україні це явище ще недостатньо поширене, і його здебільшого вважають новим. Зарубіжна бізнес-практика все більше й більше входить в українські реалії.

У Західній Європі, США вже досягнуто суспільного консенсусу щодо представлення аутсорсингу, як:

Работа в удаленном режиме

  • ефективного бізнес-інструменту;
  • модної та перспективної професії;
  • зростаючої галузі послуг.

Англійське слово «outsoursing» перекладається як «зовнішній» або «підрядництво», тобто певну частину роботи будь-якої компанії виконують люди, які не входять до її штату. Аутсорсинг тлумачать також і такими визмначеннями:

  • передача частини бізнес-процесу іншій спеціалізованій організації;
  • використання зовнішнього постачальника послуг з обробки фінансової частини;
  • документації з комерційних операцій і податків;
  • використання тимчасових працівників без трудових угод за посередництва аутсорсингових компаній;
  • перенесення частини функцій компанії в інші країни з метою використання праці віддалених працівників і фрілансерів.

Перехід компанії на користування аустсорсинговими та аутстафінговими послугами — це нова організація бізнес-процесу, орієнтована на довгостроковий результат.

Переваги аутсорсингу

Будь-яка виробнича або комерційна організація, незалежно від обороту, всіляко намагається економити матеріальні засоби — сировину, витратні матеріали, гроші, час. Тому ніхто не збирається платити за послуги, що обіцяють економію, відразу. За аутсорсинг оплачують тільки як за кінцевий продукт: є результат — отримаєте розрахунок. Компанії розраховують тільки прибуток: економію на зарплатах співробітників, відпускних і лікарняних, непотрібність створення і забезпечення робочих місць, оренди.

Коли аутсорсинг виробничого персоналу вже налагоджено і справи протікають благополучно, тоді у керівника (замовника) створюється враження, що все навколо працює тільки на його компанію. Але це можливо тільки за умови, що замовник знайшов професійного і надійного підрядника.

Висока продуктивність

ПродуктивностьВ основі ідеї аутсорсингу закладено поділ праці з метою збільшення прибутків користувача послуг. Компанії можуть взяти на роботу вузькоспеціалізованих працівників. Найтиповіші приклади використання працівників для аутсорсингу:

  • машиніст гірничих машин;
  • зварювальники та монтажники;
  • водії навантажувачів, штабелерів, річтраків;
  • токарі та автослюсарі, будівники.

По суті, все робиться тільки заради реалізації виробленого продукту. З наукового погляду, поява аутсорсингу в соціології людини базується на економічних школах щодо поділу трудової участі в бізнесі та постулатів теорії менеджменту.

На цьому побудовані й розвиваються два напрямки, що доповнюють:

  1. Для постачальника — здешевлення послуги завдяки наданню її відразу кільком замовникам.
  2. Для споживача — підвищення рентабельності бізнесу за рахунок зосередження на базових функціях підприємства.

У механізмі аутсорсингу як для постачальника, так і для споживача все просто: результат — оплата. Аутсорсингові компанії зацікавлені в якісному виконанні роботи. Вони розуміють, що грошей вони не зароблять, якщо діятимуть абияк; забудькуватість, форс-мажори — не береться до уваги. Штатні співробітники, як правило, мотивовані недостатньо, адже для них головна мета полягає не в постійному розвитку і вдосконаленні результатів підприємства загалом.

Великі масштаби

Масштабы бизнесаЗавдяки аутсорсингу, компанії звільняються від багатьох обмежень і рамок. Аутсорсеру зазвичай віддають не ключові функції, а супутні, від яких, тим не менш, залежить пріоритетний функціонал. Не потрібне кадрове діловодство і розпилювання на другорядні задачі.

Головна помилка підприємців-початківців у тому, що вони переконані: чим більше штатних співробітників і робітників, тим краще. Але в ході розвитку бізнесу і прискорення темпів у керівників утворюється розуміння в зростаючих витратах і фінансових ризиках. Саме тоді і приходить вирішення у вигляді використанні аутсорсингових послуг.

Кваліфікована команда

Аутсорсинг не тільки повне заміщення функцій компанії-замовника, а й взаємодія з працюючим персоналом, згуртування в єдине ціле нової команди. Для цього в аутсорсера є на озброєнні обладнання та технології з конкретних видів діяльності, напрацьований досвід, ділові зв'язки. Аутсорсингові компанії роблять усе, щоб клієнт отримав результат швидко.

Технологія аутсорсингу персоналу

Завжди складно проходить визначення залежності результату від аутсорсингових угод у тому плані, щоб повне задоволення було і в постачальників послуг, і в клієнтів. Вирішення проблеми було знайдено в розробленні технологій аутсорсингу персоналу. Щоб переломити ситуацію, договори тепер орієнтуються на результат у бізнесі, але винагороди постачальник отримує за кожен успіх, досягнутий на шляху до мети. Цим послуги аутсорсингу і відрізняються від оплат компаніями ресурсів (наприклад, робочих годин персоналу).

Доцільність у найманих працівниках на кожному окремому підприємстві своя. Одним потрібна допомога в бухгалтерії, іншим — в аутсорсинг клінінговых послуг, третім — у бізнес-консалтингу тощо. Кожен керівник проводить оцінку доцільності за результатами, але спочатку ставить завдання:

Сотрудничество

  • аналіз переваг і недоліків у впровадженні аутсорсингу;
  • розуміння технології;
  • порівняння ефективності даної технології аутсорсингу в Україні із зарубіжним досвідом;
  • порівняння між технологіями;
  • складання запитань щодо аутсорсингу.

Постачальник зі свого боку пропонує різні моделі за спеціалізацією бізнесу. Тут потрібно знати, що єдиної моделі не існує, і керівник самостійно визначає необхідність видів послуг у міру розвитку справи. Аутсорсингова компанія здатна не тільки управляти ризиками, а й впливати загалом на корпоративну культуру. Під час підписання угоди постачальник оцінює конкурентоспроможність клієнта на даний момент, перспективу створення нових потужностей. Постачальник і клієнт мають на увазі зміцнення ділових позицій і торгової марки на ринку.

Аутсорсингові моделі

Кожна модель відрізняється за ознаками в плані спеціалізацій, тривалості контракту, відповідальності постачальника, масштабу бізнесу. Працюють вони по-різному, але мета у всіх одна — підвищення ефективності та збільшення прибутку. Розглянемо сутність кожної моделі.

«Зовнішній консультант»

КонсультантКомпанія-постачальник послуг бере на себе бізнес-консалтинг та інформування замовника про законодавчі нововведення. Співпраця може вестися в різних напрямках.

«Зовнішній головний бухгалтер»

Модель актуальна для нових підприємств, у яких ще немає великого обороту. Угода передбачає зосередження справи підприємства на ключових функціях. Забезпечується постановка обліку.

«Зовнішній бухгалтер»

Модель розрахована на середні та великі компанії з повним виведенням бухгалтерії під контроль сторонньої організації зі збереженням кількості штатних рядових бухгалтерів. Замовник зберігає вже вироблену фінансову стратегію підприємства.

«Зовнішній контролер»

Модель розроблена як для малих, так і для великих підприємств. Аутсорсер веде облік у кожному структурному підрозділі (наприклад, аутсорсинг кухарів, електриків, виконробів), проводить ревізії на кожній ділянці, формує управлінський облік, пропонуючи замовнику різні його форми. Постачальник удосконалює програмне забезпечення і структуру обслуговуваного підприємства.

«Облік під ключ»

Учет на предприятии

Аутсорсер веде бухгалтерський облік за поданими первинними документами. Модель розрахована на сприяння малим підприємствам. Замовник набуває впевненості у веденні обліку відповідно до чинного законодавства.

Постачальник послуг розробляє всередині фірмовий стандарт: складає графік документообігу, формує маркетингову політику, просуває вироблений продукт на ринок збуту. По суті, модель «облік під ключ», це страховий договір.

Висновки

Аутсорсинг — підійде для багатьох сфер бізнесу. Досконалості немає меж, зростання потрібне завжди. «Триматися на плаву» — не вихід зі скрутної ситуації. Аутсорсинг має на увазі не підтримку наявного задовільного становища підприємства, а його розвиток. Замовник може частину функцій компанії передати аутсорсеру повністю, а може і взаємодіяти з ним. Завдяки аутсорсингу підвищується продуктивність бізнесу, збільшуються прибутки, швидше досягається мета.

Постачальник послуг аутсорсингу та клієнт приходять до взаємної згоди за рахунок формування більш ефективної стратегії ведення бізнесу з метою покращення існуючих бізнес-процесів на підприємстві.