Що таке аутсорсингова компанія
Українські компанії все частіше обирають аутсорсинг, як стратегічний інструмент для оптимізації роботи та досягнення конкурентних переваг. Великі підприємства, малий бізнес і навіть стартапи вже давно перестали ставити собі питання «як я можу довірити свої бізнес-процеси незнайомим людям?». Це стає нормою. Ба більше, за версією Global Services Location Index, Україна посідає 42 місце серед країн зі значним аутсорсинговим потенціалом.
Наша мета — допомогти вам розібратися в тому, що таке аутсорсингова компанія, як вона працює, в яких напрямках ефективно використовується та які переваги може надати бізнесу.
Аутсорсингова компанія: що це таке?
Для початку варто визначитися з тим, що таке аутсорсинг. Якщо простими словами, то це коли компанія-замовник передає частину своїх робочих завдань чи функцій іншій компанії (підряднику), для того, щоб вона виконала їх замість неї.
Така потреба може мати безліч передумов: немає відповідних фахівців всередині команди для виконання роботи, періодичні тимчасові або сезонні завдання, обмежені можливості для утримання великого штату працівників тощо.
Щодо визначення «аутсорсингової компанії», нехай вас не лякає незнайоме словосполучення, яке утворилося в результаті злиття слів out («зовнішній») і source («джерело»). Відповідь можна знайти швидко і без особливих труднощів. Аутсорсингова організація — компанія, яка «надає в оренду» персонал. Такі компанії укладають договір на надання певної послуги та в рамках обумовлених умов надають фахівців, що дозволяють виконати поставлене завдання.
Простий приклад аутсорсингу: всесвітньо відома компанія Nike не має власних заводів, тому користується послугами підрядників на Філіппінах, у В’єтнамі, Китаї, Індонезії та Тайвані. 500 000 людей по всьому світу займаються виробництвом взуття Nike.
Глобальний ринок аутсорсингу стабільно зростає. Згідно зі звітом ReportLinker, очікується, що вартість сектору аутсорсингу зросте на 75,89 трильйона доларів між 2023 і 2027 роками.
Які послуги надають аутсорсингові компанії
Спектр послуг аутсорсингових компаній вкрай широкий. Все залежить від того, що саме потребує замовник:
- Рекрутинг та підбір персоналу.Аутсорсингова агенція має широку базу працівників у різних галузях і може допомогти бізнесу знайти та найняти найкращих з них на відповідні посади.
- Кадрове та адміністративне управління. Це включає оформлення нових працівників, нарахування заробітної плати, оподаткування, управління відомостями про відпустки, звільнення та інші рутинні процеси.
- Розвиток і навчання персоналу. За потреби аутсорс компанії проводять освітні курси, технологічні тренінги, лекції з техніки безпеки для працівників, допомагаючи підвищити їх кваліфікацію.
- Житло та транспорт для співробітників. В деяких випадках, особливо для проєктів з великим обсягом роботи, аутсорсери можуть надавати місце для проживання працівників та організовувати щоденні перевезення.
- Допомога у вирішенні кризових ситуацій. Бізнес може розраховувати на стратегічну підтримку, а також реагування на непередбачувані випадки, коли працівники не можуть виконувати свої обов’язки через хворобу чи інші обставини.
Це лише частина послуг, які надають аутсорсингові кампанії. Такий підхід дозволяє бізнесу сконцентрувати увагу на своїй основній діяльності, вивільнивши цінні ресурси та час для розвитку продукту або послуги.
Як краще найняти персонал: самостійно або через аутсорсингову компанію?
Вибір між самостійним наймом персоналу і зверненням до аутсорсингової компанії залежить від багатьох факторів: обсягу роботи, бюджету, стратегічних цілей, гнучкості, яку шукаєте бізнес тощо.
Але варто зазначити, що аутсорс кадрів може мати кілька переваг:
- Ефективність. За плечима більшості аутсорсингових агенцій великий досвід та широка база кваліфікованих кадрів у різних галузях. Це дозволяє їм швидше знаходити відповідних кандидатів і закривати вакансії.
- Мінімізація витрат. Залучення аутсорсингової компанії дозволяє мінімізувати витрати на співробітників. Тій фірмі, яка користується послугою, не доведеться створювати додаткову (часом зайву) структуру, збільшувати штат постійних співробітників. Аутсорсинг дозволяє отримати фахівців з гарною підготовкою на обумовлений проміжок часу, уникаючи необхідності їх постійного найму.
- Гнучкість. Швидка адаптація до потреб бізнесу. Можливість наймати працівників на сезонні роботи або на періоди пікового попиту та змінювати склад і кількість фахівців, коли це необхідно.
- Менше адміністративних турбот. Оформленням трудових відносин займається підрядник, адже роботодавцем в цьому випадку виступає аутсорсингова компанія. Отже, вся паперова рутина, пов'язана з прийомом на роботу, нарахуванням заробітної плати, податками та іншими адміністративними питаннями, спадає з плечей підприємця.
- Фокусування. Коштом аутсорсингу можна вирішувати стратегічні завдання, фокусуватися і концентрувати ресурси на основному виробництві, віддаючи всі додаткові завдання стороннім фахівцям. Оскільки ринок припускає, що майже кожна компанія повинна знаходитися на «перехресті» різних галузей, тримати фахівців з кожної сфери видається невігидним.
Самостійний найм буде доцільнішим у випадках, коли:
- компанія має бажання побудувати постійний внутрішній експертний штат;
- є потреба у фахівцях зі специфічними навичками;
- професійна діяльність вимагає збереження високого рівня конфіденційності та контролю над процесами;
- існує фокус на побудові корпоративної культури та ідентичності бізнесу тощо.
Чи є ризики, при зверненні до аутсорсингової компанії?
Звісно, як і з будь-яким бізнес-рішенням, при зверненні до аутсорсингової компанії існують певні ризики. Однак більша їх частина обумовлена виключно неписьменною політикою з боку самих фірм. Розберемося, які недоліки часто згадують при розмові про аутсорсерів:
- Втрата контролю. Якщо співробітникам з іншої організації передана дуже велика кількість процесів, це може призвести до втрати контролю над самою організацією: розпадається нитка, що пов'язує безпосередньо управління і бізнес-практику. Керувати структурою стає складніше. Щоб цього не сталося, компанія може укласти детальний контракт і встановити механізми моніторингу та звітності, що забезпечить регулювання процесів.
- Безпека даних. Не всі фахівці, що приходять «ззовні», відрізняються сумлінністю. При цьому не існує ніякого способу строго їх проконтролювати в тому, що не стосується їх безпосередніх професійних обов'язків. Тому існує ймовірність витоку конфіденційної інформації, до якої вони отримали доступ. Однак прості внутрішні правила допоможуть уникнути проблем: звертайтеся лише до перевірених підрядників, використовуйте шифрування данних, надавайте обмежені права доступу до файлів, майте запасні копії важливої документації, регулярно проводьте моніторинг і аудит безпеки тощо.
- Збільшення витрат. Якщо невелика фірма передає занадто багато процесів, це може привести до серйозних фінансових витрат. Це особливо стосується тих випадків, коли попередньо не проводиться розрахунок очікуваного економічного ефекту і використання найманих фахівців виявляється не менш витратним, ніж утримання штату. Пов'язано це також і з тим, що деякі аутсорсингові компанії просять за свої послуги великі суми. Для того, щоб запобігти збільшенню витрат, спробуйте віддавати процеси на аутсорсинг частково та поступово. Окрім того, рекомендується провести попередній аналіз витрат, обрати надійних партнерів, які чітко пропишуть деталі оплати та обсяг наданих послуг.
- Якість та ефективність. Іноді якість роботи аутсорсингових фахівців може не відповідати очікуванням компанії, особливо якщо відсутні чіткі вимоги та контроль. Отже, першим чином варто сфокусуватися саме на них — чітко визначити стандарти роботи та планувати регулярний моніторинг метрик ефективності.
- Схильність до внутрішніх конфліктів. Інколи постійний персонал може відчувати конкуренцію або загрозу з боку аутсорсерів. Щоб запобігти цьому, чітко визначте ролі та очікування кожної сторони, а також впровадьте чітку комунікаційну стратегію для підтримки гармонійної співпраці.
Розуміння цих ризиків і завчасно створена стратегія для їх уникнення або мінімізації, допомагають забезпечити успішну співпрацю та досягати бажаних результатів.
Види та спеціалізації аутсорсингових компаній
Нещодавнє опитування від Deloitte довело, що не дивлячись на те, що послуги аутсорсингових компаній майже неосяжні, види їх діяльності можна сміливо ділити на дві загальні групи:
- ІТ-аутсорсинг — 76%
- Аутсорсинг бізнес-процесів (BPO) — 52%
Орієнтація на IT-аутсорсинг
В Україні за останні роки IT-галузь вийшла на перше місце за обсягом експорту послуг (понад 5 млрд дол. на рік). Наприклад, у 2021 році це принесло понад 4% ВВП.
Оскільки інформаційні технології займають все більше місця в діяльності сучасних фірм, регулярно виникає потреба в різних послугах. За даними Deloitte, на аутсорсинг віддають переважно функції кібербезпеки (81%), розробку програмного забезпечення (79%) та обслуговування ІТ-інфраструктури (77%).
Загалом, ІТ-послуги складають 72% усіх глобальних контрактів на аутсорсинг.
Орієнтація на бізнес-процеси
Поширена передача бізнес-процесів, які не є спеціалізацією конкретної фірми.
Ось деякі типові послуги, які надають компанії-аутсорсери:
- Бухгалтерія та фінанси. Ведення обліку, оподаткування, аудит, фінансовий аналіз тощо. За даними Clutch, наразі 37% малих підприємств у світі використовують аутсорс-послуги бухгалтерів.
- Клієнтська підтримка та обслуговування. Відповіді на запити клієнтів, телефонна та електронна підтримка, обробка замовлень.
- Управління людськими ресурсами. Рекрутинг, управління персоналом, кадрові послуги, навчання та розвиток. Останні дослідження NAPEO свідчать про те, що компанії, які передають HR на аутсорсинг, можуть заощадити в середньому 27,2% ROI.
- Юридичні послуги. Правові консультації, ведення юридичної документації. Це одна з найзатребуваніших галузей для аутсорсу.
- Роздрібна торгівля. Касири, фасувальники, робітники торгового залу, мерчандайзери тощо.
- Логістика та постачання. Перевезення, вигрузка товарів, складський облік та інше.
- Будівельні роботи. Управління спеціалізованою технікою, різноробочі, слюсарі, монтажники тощо.
Це частковий перелік можливих послуг аутсорсингових компаній. Залежно від конкретних потреб бізнесу, можна знайти аутсорсерів, які спеціалізуються саме на вашій галузі та надають послуги, які відповідають унікальним вимогам діяльності та її масштабам.
Fillin — найбільша аутсорсингова компанія в Україні
Fillin — це провідна компанія, яка спеціалізується на наданні аутсорсингових та лізингових послуг по всій Україні.
Наша місія полягає у тому, щоб спростити життя бізнесу, дозволяючи йому зосередитися на своїх стратегічних завданнях, не витрачаючи час та ресурси на найм і управління персоналом.
Що ми пропонуємо?
- Аутсорсинг працівників.
- Аутстафінг персоналу.
- Лізингові послуги.
- Масовий підбір персоналу.
Ми маємо велику та ретельно відібрану базу фахівців у різних галузях: роздрібна торгівля, логістика, клінінг, виробництво, складська діяльність та багато інших. Незалежно від сфери діяльності, ми швидко знайдемо для вас кваліфікований персонал в необхідному обсязі.
Fillin працює у багатьох містах по всій країні, включаючи Київ, Львів, Харків, Одесу, Дніпро та інші регіональні центри.
Чому можна довіряти аутсорсинг персоналу Fillin
Наша репутація та досвід свідчать про надійність та професіоналізм. Ось лише кілька переваг:
- За нашими плечима майже десятирічний досвід, який ми присвятили галузі аутсорсингу персоналу. Забезпечуємо найкращі кадрові рішення для бізнесу.
- У нас є вражаючий список партнерів, включаючи національні та всесвітньо відомі мережі, такі як Novus, АТБ, Фора, МХП, Watsons, Puma, Danone, Yazaki та ін.
- Проводимо суворий відбір фахівців для наших клієнтів, гарантуючи, що кожен працівник відповідає кваліфікаційним вимогам. В нашій базі вже понад 1500 спеціалістів.
- Пропонуємо індивідуальний підхід до кожного клієнта, допомагаючи вирішувати унікальні завдання та вимоги.
Зосередьтеся на розвитку свого бізнесу, а Fillin візьме на себе формування надійної команди для реалізації ваших планів.