Що таке аутсорсингова компанія
Мета цієї статті — лікнеп, який стосується поняття аутсорсингу. Ми пояснимо, як працюють аутсорсингові компанії, які вони мають переваги й недоліки, а також перерахуємо розвиток їх напрямків.
Аутсорсингова компанія: що це таке
Найчастіше виникає питання про те, що значить «аутсорсингова компанія»: незнайоме англійське слово, яке утворилося в результаті злиття слів out («зовнішній») і source («джерело»). Однак відповідь можна знайти швидко і без особливих труднощів. Аутсорсингова організація — компанія, яка «надає в оренду» персонал. Такі компанії укладають договір на надання певної послуги та в рамках обумовлених умов надають фахівців, що дозволяють виконати поставлене завдання.
Переваги аутсорсингових компаній
Виділимо переваги аутсорсингових компаній, що обумовлюють їх все більш висхідну популярність:
-
Фокусування. Коштом аутсорсингу можна вирішувати стратегічні завдання, фокусуватися і концентрувати ресурси на основному виробництві, віддаючи всі додаткові завдання фахівцям з боку. Оскільки ринок припускає, що майже кожна компанія повинна знаходитися на «перехресті» різних областей, тримати фахівців з кожної сфери видається недоцільним або неможливим.
-
Мінімізація витрат. Залучення аутсорсингової компанії дозволяє мінімізувати витрати на співробітників. Тій фірмі, яка користується послугою, не доведеться створювати додаткову (часом зайву) структуру, збільшувати штат постійних співробітників. Найчастіше знижуються транзакційні витрати. Аутсорсинг же дозволяє отримати фахівців з гарною підготовкою на обумовлений проміжок часу, уникаючи необхідності підбору постійних кадрів.
-
Технології. Послуги аутсорсингу відкривають доступ до високих технологій. Тримати в штаті фахівців з IT-напрямку — задача з недешевих. Однак обійтися без сучасного обладнання і програмного забезпечення неможливо.
Щодо тонкощів послуги
Часом відзначають деякі негативні сторони, що стосуються використання аутсорсингових послуг. Однак більша їх частина обумовлена виключно неписьменною політикою з боку самих фірм. Розберемося, які недоліки часто згадують при розмові про аутсорсингові компанії:
-
Збільшення витрат. Якщо невелика фірма передає занадто багато процесів, це може привести до серйозних фінансових витрат. Це особливо стосується тих випадків, коли попередньо не проводиться розрахунок очікуваного економічного ефекту і використання найманих фахівців виявляється не менш витратним, ніж утримання штату. Пов'язано це також і з тим, що деякі аутсорсингові компанії просять за свої послуги великі суми.
-
Втрата контролю. Якщо співробітникам з іншої організації передана дуже велика кількість процесів, це може призвести до втрати контролю над самою організацією: розпадається нитка, що пов'язує безпосередньо управління і бізнес-практику. Керувати структурою стає складніше. Це також пов'язано з невмотивованим і неписьменним використанням послуг аутсорсингу.
-
Відсутність чіткої законодавчої бази. Багаторазово зазначалося, що не всі фахівці, що приходять «ззовні», відрізняються сумлінністю. При цьому не існує ніякого способу строго їх проконтролювати в тому, що не стосується їх безпосередніх професійних обов'язків. Тому існує ймовірність витоку конфіденційної інформації, до якої вони отримали доступ; іноді доводиться стикатися з порушенням договірних угод. Аби не стикатися з такими ситуаціями, бажано співпрацювати з організаціями, які зарекомендували себе на ринковому просторі та мають репутацію надійних фірм.
Чим зазвичай займаються аутсорсингові компанії
Розрізняють компанії, кожна з яких орієнтується на конкретну сферу. Однак виділяють три головних напрямки аутсорсингу:
-
Виробничий. У такому випадку одна компанія передає частину виробничих функцій інший. Найпростіший приклад: рекламне агентство співпрацює з друкарнею, яка друкує певний тираж листівок. Інший приклад — складання устаткування з наданих запчастин.
-
Бізнес-процеси. Поширена передача бізнес-процесів, які не є спеціалізацією конкретної фірми. Наприклад, керівники, які не бажають утримувати великий бухгалтерський відділ, передають його завдання стороннім фахівцям. Ще один випадок — транспортування товарів (і інші логістичні завдання), для якого потрібне серйозне обладнання. Іноді також може знадобитися юридична допомога: хоча стикатися з проблемами, що стосуються правопорушень і вимагають втручання професіонала, доводиться не дуже часто, вирішити їх без людини з великим досвідом, хорошою теоретичною підготовкою неможливо.
-
IT-аутсорсинг. Оскільки інформаційні технології займають все більше місця в діяльності сучасних фірм, регулярно виникає потреба в забезпеченні обладнанням, технічної підтримки, програмному забезпеченні. Наприклад, компанії часто користуються допомогою фахівців, що займаються створенням сайтів або здійснюють розробку програмного забезпечення.
Сподіваємося, що ця стаття була корисною для Вас. Бажаємо успіху!