Що таке аутстаффінг та як надаються послуги

Зручним видом сервісу на ринку кадрових послуг є аутстафінг. Він допомагає бізнесу мінімізувати непрофільні процеси, скоротити витрати на утримання штату, зменшити навантаження на власну кадрову службу і ризики санкцій з боку контролюючих органів. Плюси очевидні, однак не всі власники компаній ще знають, що таке аутстафінг. Відповідно, його переваги проходять повз них.Що таке аутстафінг ?

Що таке аутстафінг ?

Класичний аутстафінг — це своєрідний варіант оренди персоналу. Він передбачає надання компанії на постійній основі співробітників сторонньою організацією на постійній основі. Такі працівники виконують виробничі обов'язки як власний персонал, але фактично знаходяться в штаті іншої юридичної особи — кадрового провайдера, або аутстафера. Саме з ним клієнт підтримує юридичні взаємини, а з наданими співробітниками він не вступає в трудові відносини, що значно спрощує діловодство і зменшує витрати. За цим принципом може, в тому числі, проводитися масовий підбір персоналу.

Фактично в сучасному бізнес-середовищі найчастіше застосовують кілька перероблену схему класичного аутстафінгу. Цей сервіс зазвичай використовують не для залучення кадрів з боку, а для виведення зі штату організації власного персоналу.

Загальна схема виглядає наступним чином:

  • Компанія оформляє звільнення працівників, що переводяться на аутстафінг.
  • Одночасно ці співробітники оформляються в штат кадрового провайдера.
  • Між компанією та кадровим провайдером укладається договір аутстафінгу, по якому кадровий склад надходить в розпорядження клієнта та виконує виробничі обов'язки на своїх робочих місцях.
  • Клієнт за договором оплачує послуги аутстафінгу, а він в свою чергу виплачує заробітну плату працівникам, веде кадрову документацію та діловодство, вирішує трудові суперечки, виконує інші функції роботодавця.

За фактом для працівників перехід на аутстафінг проходить практично непомітно. Вони продовжують працювати на своїх робочих місцях, юридично змінюється тільки їх роботодавець, яким стає кадровий провайдер.Коли потрібен аутстафінг

Коли потрібен аутстафінг

Послуга аутстафінгу персоналу актуальна для компаній з досить великою штатною чисельністю та тікучкою, які зазнають труднощів з кадровим управлінням. У тому числі цей сервіс буде корисний у наступних випадках:

  • Компанії потрібно піти від непрофільних рутинних завдань, знизити навантаження на кадрову службу.
  • Потрібні ефективні рішення щодо підвищення ефективності управління персоналом фірми.
  • Періодично з'являються складності з трудовою інспекцією, які призводять до накладання штрафних санкцій.
  • Часто виникають трудові спори, які збільшують непрофільні витрати, відволікають увагу, негативно позначаються на іміджі компанії.
  • Потрібно скорочення витрат на утримання кадрів.
  • Фірмі необхідно наростити кількостей співробітників без розширення штату або провести скорочення штатної чисельності, фактично зберігши кадри.
  • Необхідно піти від складнощів, пов'язаних з оформленням та утриманням працівників з іноземним громадянством.

Крім цього, аустафінг застосовують при наявності законодавчих обмежень на штатну чисельність. Зокрема, ця схема часто використовується приватними підприємцями, які працюють на II групі спрощеної системи оподаткування. Такі ФОПи не можуть залучати на роботу більше 10 осіб — в цьому випадку їм доведеться переходити на III групу. Послуги аустафера допомагають вирішити цю проблему і залучити практично будь-яку необхідну кількість співробітників без збільшення штатної чисельності.Переваги аутстафінгу

Переваги аутстафінгу

При аутстафінгі фактичний роботодавець продовжує використовувати працю власного персоналу, який добре знайомий з внутрішньою структурою, виробничими процесами, має необхідний досвід і кваліфікацію. Працівники знаходяться в повному розпорядженні фірми протягом усього робочого дня. При цьому компанія юридично припиняє з цими кадрами трудові відносини, знижуючи адміністративне та фінансове навантаження.

Застосування схеми аутстафінгу дає значне розширення можливостей бізнесу і сильно спрощує управління трудовими ресурсами. Серед основних плюсів цього виду кадрового сервісу можна виділити наступні переваги:

  • Оптимізація кадрового діловодства, зниження операційних витрат, що в цілому дає економію на управлінні кадрами в межах 20-27 %.
  • Зниження навантаження на власну кадрову службу організації.
  • Розвантаження керівництва компанії від контролю над виконанням рутинних, непрофільних кадрових задач великого обсягу. Аутстафінг допомагає сконцентрувати увагу на управлінні бізнесом, підвищити його ефективність і прибутковість.
  • Значне зменшення кількості виникаючих трудових суперечок і швидке їх розв’язування без шкоди для компанії — діловодство таі юридичне обслуговування ведуть кваліфіковані профільні фахівці аутстафера.
  • Виключення випадків порушення норм трудового законодавства, проходження без проблем державних перевірок, запобігання штрафів та інших санкцій щодо компанії.

Цей набір переваг дозволяє скоротити витрати, наростити прибутковість, підвищити мобільність управління і загальну ефективність бізнесу. В результаті формується комплексна вигода, яка багаторазово перевершує витрати компанії-клієнта на оплату послуг аутстафера.