Ваше місто: Київ
Країна: Україна

Отличия аутсорсинга от аутстаффинга

аутсорсингРинок кадрових послуг України активно розвивається з кожним роком. Підприємства та організації вже встигли об'єктивно оцінити переваги, які дає раціональне управління персоналом за допомогою професіоналів. Однак багато в чому ці послуги залишаються порівняно новими для українського бізнес-середовища. Це може призводити до нерозуміння суті сервісу. У тому числі виникають питання щодо двох найбільш популярних кадрових послуг — аутсорсингу і аутстафінгу. Хтось вважає ці поняття синонімами, хтось просто не розуміє різниці між ними. Часто одну з цих послуг вважають різновидом іншої. Всі ці думки невірні

Дійсно, ці види сервісу мають між собою чимало спільного. Однак і різниця між ними досить істотна. Розглянемо, що таке аутсорсинг та аутстафінг, і чим вони один від одного відрізняються.

Поняття аутсорсингу і аутстафінгу

Аутсорсинг і аутстафінг — це два види взаємин компанії з співробітниками, які виходять за межі її основного робочого штату, але виконують важливі функції в забезпеченні бізнес-процесів. При цьому в таких взаєминах обов'язково присутній третя сторона — провайдер (аутсорсер або аутстафер), який безпосередньо надає персонал.

Це основні загальні риси між двома видами послуг. Різниця ж між ними набагато ширше.

Що таке аутсорсинг

Поняття «аутсорсинг» походить від англійських слів «out» (поза) і «source» (джерело). Буквально це означає використання для виконання певних виробничих процесів або робіт зовнішніх кадрових ресурсів.

Сервіс аутсорсингу передбачає передачу виробничих функцій і завдань вашої компанії сторонньої організації-аутсорсеру. Це підрядник, який направляє на виконання відповідних робіт власних або залучених збоку співробітників. На аутсорсинг можуть передаватися різні бізнес-процеси і завдання, в тому числі виконання прибирання приміщень, роботи по обслуговуванню складів, торгових залів, виробничі функції, будівельні та інші роботи. Переважно передаються функції, які не входять до числа основних бізнес-процесів компанії. При необхідності залучення великого числа співробітників без високих вимог до кваліфікації, можна скористатися сервісом масового підбору персоналу, який також можна залучити за аутсорсингових договором.

Що таке аутстафінг

Що таке аутстафінг

Поняття «аутстафінг» також має англійське походження від слів «out» (поза) і «staff» (персонал). Стосовно до кадрового справі це означає надання замовнику зовнішнього персоналу, для виконання його виробничих завдань і функцій. Ці працівники перебувають в штаті компанії-аутстафера і формально не мають відношення до замовника. Але при цьому вони працюють на його підприємстві як власні співробітники та виконують всі виробничі обов'язки. Таким чином, цю послугу можна назвати різновидом оренди персоналу.

Практично в Україні аутстафінг в більшості випадків використовується для повністю легального виведення персоналу поза штат компанії для оптимізації кадрового діловодства та вирішення інших завдань, спрямованих на підвищення ефективності бізнесу. Схема такої послуги передбачає, що співробітники, оформлені в штаті замовника, звільняються і працевлаштовуються до аутстафера. Після цього аутстафер відряджає персонал в розпорядження замовника для виконання виробничих обов'язків на його підприємстві, в офісі, на складі або іншому об'єкті. Ці процедури проводяться тільки формально. Фактично ж співробітники як працювали на своїх місцях, таки продовжують на них працювати.

Для замовника аутстафінг за цією схемою має сенс, оскільки він припиняє трудові відносини з персоналом, а використовує його працю в рамках договору на надання послуг і з боку кадрового провайдера. Йому ж він передає і всю «головний біль» з діловодства та правового забезпечення взаємовідносин з персоналом. Відповідно, досягається зниження витрат і ризиків, пов'язаних з можливими помилками або порушеннями трудового законодавства.

Схема з виводом персоналу зі штату найбільш поширена в Україні. Однак часто використовується і класичний аутстафінг, який передбачає надання провайдером власних співробітників в розпорядження клієнта на певний термін.

Різниця простими словами

Різниця простими словамиЩоб пояснити різницю між аутсорсингом і аустафінгом простими словами, розглянемо простий приклад з клінінговими роботами. Припустимо, що компанії-замовнику необхідно забезпечити регулярне прибирання офісу.

При виборі аутсорсингу замовник передає процес позаштатному персоналу. З аутсорсингової компанією укладається договір, за умовами якого чітко обмовляється, який результат повинен бути забезпечений. Наприклад, у випадку з прибиранням сторони можуть встановити, що перед початком робочого дня в офісі повинні бути вимиті підлоги, викинутий сміття, прибрано пил зі столів. Аутсорсер сам оцінює обсяг робіт і планує їх, визначає кількість співробітників для вирішення цього завдання, забезпечує їх необхідним інвентарем та приладдям.

Далі для виконання робіт, кожен день о 7:30 в офіс замовника буде приходити, наприклад, два прибиральника. Один з них буде витирати пил і викидати сміття, а другий — мити підлогу. Після цього вони будуть йти з офісу. Якщо аутсорсер вирішить, що для виконання роботи досить одне співробітника або, навпаки, потрібно 10 клінерїв, він буде направляти саме таке число працівників. Для клієнта це не змінює суті — його офіс буде прибраний до початку кожного робочого дня. Якщо ж буде потрібно виконати додаткові роботи, наприклад, вимити вікна, потрібно буде укласти ще один договір аутсорсингу. При цьому аутсорсер також сам визначить, які ресурси будуть потрібні для цього завдання.

При аустафінгу схема виглядає зовсім інакше. Між сторонами укладається договір, за яким провайдер надає замовнику, наприклад, двох прибиральниць на певний термін. При цьому, як ми говорили вище, найчастіше це співробітниці самого замовника, які просто виводяться зі штату. За умовами договору прибиральниці щодня приходять в офіс і працюють в ньому з 9:00 до 18:00. Вони виконують всі доручення замовника в рамках своїх обов'язків — проводять поточне та капітальне прибирання офісу, виносять сміття, миють вікна і т.д.

Таким чином, залучені прибиральниці виконують обов'язки як звичайні штатні працівники. Однак працевлаштовані вони у аустафера, який виплачує їм заробітну плату, веде їх особові картки і виконує всі інші функції з утримання персоналу. Це знімає з замовника відповідальність, зменшує навантаження на службу кадрів, знижує витрати.

Функції аутсорсингу і аустафінга

Традиційно вважається, що на аутсорсинг передаються тільки роботи, пов'язані з інтелектуальною працею — бухгалтерія, IT, ведення кадрів, проектування. Насправді це більше відноситься до аусторсингу процесів. Перелік робіт, який охоплює аутсорсинг персоналу, набагато ширше. Вони можуть ставитися до різних сфер, в тому числі:

  • обслуговування складу;
  • дрібні будівельні роботи;
  • виконання виробничих функцій;
  • клінінг;
  • перевезення і т.д.

Зазвичай на аутсорсинг передаються завдання, які не входять до числа основних бізнес-процесів компанії. Необхідність в таких роботах може виникати періодично, але не дуже часто. Тому утримувати своїх співробітників для цих функцій немає сенсу.

На аустафінг можуть передаватися практично будь-які види робіт. В тому числі, це можуть бути і основні бізнес-процеси організації.Функції аутсорсингу і аустафінга

Висновки

Обидва види послуг дозволяють клієнту значно зменшити витрати на управління кадрами, пов'язані з цим ризики. Однак вони мають свою специфіку і краще підходять для різних випадків.

Якщо потрібно забезпечити виконання разових або нечастих робіт, вирішити специфічні завдання, не властиві вашої компанії, залучати персонал для цього краще в рамках аутсорсингу. Вам не потрібно буде надавати залученим співробітникам робочі місця, а їхні послуги оплачуються за результат. Однак можливості контролю їх роботи будуть обмежені.

Якщо вам необхідний персонал для основних завдань, або у вас є власні співробітники, яких потрібно вивести зі штату, краще підійде аутстафінг. Також за допомогою цієї послуги, можна скоротити штатну чисельність, без шкоди для фактичної кількості працівників, залучити іноземців без додаткових складнощів з оформленням. Ця схема передбачає повний контроль за роботою залученого персоналу та управління ним. Однак платити доведеться вже не за результат, а за відпрацьований час.