Рекрутинг

Масовий підбір персоналу — справа не з легких, тому її часто доручають спеціальним компаніям, співробітники яких вміло справляються з рекрутингом. За допомогою них формуються команди фахівців, об'єднаних однією метою. Рекрутинг давно використовується на Заході, а вітчизняні підприємці тільки починають розумітися, в чому користь послуг кадрових агентств.

РекрутингЩо таке рекрутинг?

Процес, при якому фахівці підбирають для компанії замовника потрібних фахівців, тестують їх і проводять бесіди, аби встановити наскільки вони відповідатимуть займаній посаді.

Рекрутмент — підбір персоналу. Рекрутер оцінює професійні якості майбутнього працівника і, якщо він підходить, тоді рекомендує його роботодавцю.

Зазвичай, якщо компанія велика, то пошуком кандидатів займається її співробітник, спеціально найнятий для цього. Для невеликих фірм утримання такого працівника недоцільно, адже простіше один раз залучити до цієї роботи сторонніх фахівців.

Наймачеві не потрібно займатися рекламою для пошуку працівника, агентство підбере кілька гідних кандидатів, а замовнику залишиться тільки обрати одного з них. Фірма отримує винагороду, а компанія-замовник нового співробітника. Рекрутинг персоналу полегшує взаємодію майбутнього працівника, а також наймача, допомагає знайти один одного зацікавленим людям.

Види

Залежать від доступності кадрів, їх якостей, які пропонує ринок праці, й рекрутинг може бути розділений на наступні види:

  • Management Selection. Він застосовується при пошуку кандидатів середньої ланки або для виявлення керівників.

  • Лінійний — застосовується для масового залучення персоналу. Використовується в більшості випадків для рекрутингу фахівця зі сторонньої компанії.

  • Executive search — цей метод можна застосовувати під час пошуків кандидатів на керівну посаду.

Цілі

Цілі рекрутингуЩо таке рекрутинг тепер стало зрозуміло, але які завдання він може вирішити? Агентство, що працює в цій сфері не один рік, може:

  • забезпечити надійність підбору потрібних кадрів, які повністю задовольнятимуть запити роботодавця;

  • влаштувати лізинг персоналу, що виручає, коли певний фахівець раптово не може виконувати свої обов'язки довгий час;

  • провести не тільки пошук, а також навчити власні кадри;

  • просунути бренд на кадровому ринку.

Основною метою є повне задоволення запитів замовника, формування його штату з дійсно грамотних фахівців.

Методи рекрутингу

Залучення персоналу відбувається на чітко визначених умовах з урахуванням багатьох параметрів, серед яких: рівень освіти, реальна картина на ринку праці, тип діяльності тощо.

Основними способами виступають:

  • Соціальні, а також психологічні тести.

  • Бізнес-кейси. Рекрутер пропонує кандидату оцінити конкретну ситуацію і запропонувати оптимальний варіант її вирішення, при цьому оцінюється манера поведінки майбутнього співробітника.

  • Хронологічне інтерв'ю, під час якого майбутній співробітник розповідає про своє професійне зростання в хронологічному порядку. Він повинен буде описати значущі ситуації прояву його здібностей.

  • Рекрутмент з використанням ігрової форми.

  • Переманювання цінних кадрів з інших компаній.

  • Підбір кандидатів серед людей, які закінчили профільні курси або серед випускників ВНЗ.

  • Пошук майбутніх працівників в закритих і відкритих джерелах.

Етапи та особливості підбору персоналу

Етапи рекрутингу в будь-якому агентстві зазвичай однакові й проходять так:

Методи рекрутингу

  1. Замовник готує в заявку, в якій викладені всі вимоги до майбутніх кандидатів, і передає її в агентство.

  2. Фірма починає рекрутинг з пошуку джерел по залученню пошукачів.

  3. Кандидати приходять перший відсів — при розгляді їх резюме.

  4. Другий відсів відбувається під час співбесід.

  5. Агентство перевіряє обраних кандидатів в службах безпеки й передає їх замовникові, який вже особисто розмовляє з ними.

Нові методи та особливості

Сьогодні мало хто не знає, для чого потрібен рекрутмент, але ось про його моделі відомо ще менше. Найпопулярнішою з них виступає цифровий пошук, коли використовуються соціальні мережі й спеціальні сайти для пошуку роботи. Просунуті компанії під час аутсорсингу персоналу застосовують гейміфікацію. Вона має на увазі проходження здобувачем нескладних ігор, які допомагають оцінити креативність кандидата.

Все більше компаній звертаються до послуг рекрутингу, серед них частіше фігурує: хедхантинг (підбір керівників), лізинг персоналу (надання співробітника на певний термін), рекрутмент робітників.

Корисні рекомендації

Неправильний вибір рекрутера може збільшити кадрову плинність, аби уникнути цього слід дотримуватися кількох порад:

  1. Представляти, а також виконувати завдання рекрутингу.

  2. Обов'язково готуватися до інтерв'ю.

  3. Залучати кращих представників, орієнтуючись на резюме, соцмережі й знайомих.

  4. Створити відповідну атмосферу для рекрутменту.

  5. Уважно слухати, вести необхідні записи.